понедељак, 11. јун 2012.

Kompot od visanja



Dragi moji, jeste li vec probali prve visnje ove godine?:) Ja jesam i to upravo danas, chef je doneo sa pijace one fine marele koje nisu previse kisele, vec divno slatke, mmmmm... prava je milina od njih praviti slatko ili kompot, krupne su i lako ih je ocistiti od kostica.  Ako kojim slucajem imate bastu i mozda drvce visanja onda ste pravi srecnik, doduse mi vockice kupujemo na pijaci i ove godine sam prvi put napunila jednu flasu sa visnjama, dodala secer i sve prelila alkoholom, pa cu vam za nekih mesec i po dana otkriti da li je uspeo moj liker od visanja (visnjevaca:), drzite mi palceve!:)) 

A evo sada jednog proverenog recepta za kompot koji uvek uspeva, pravim ga vec godinama po istom receptu koji je moja mama dobila od prijateljice i uvek sve fino uspeva, mozete praviti sa raznim vrstama voca a vrlo je jednostavno... evo sta treba:



Sastojci: visnje (ili tresnje) kolicina po izboru,  6 kasika secera (za jednu teglu od 750 g), voda
Priprema:
Tegle prethodno dobro oprati i osusiti. Odabrati lepo voce, oprati i napuniti tegle do vrha. U svaku teglu staviti 6 kasika secera i dopuniti hladnom vodom tako da prekrije voce.  Zatvoriti poklopcima.
U dublji lonac staviti na dno platnenu krpu, a preko nje poredjati tegle sa vocem . Obicno u lonac stanu 2-3 tegle ali treba paziti da se ne dodiruju. Sipati hladnu ili mlaku vodu tako da potpuno prekrije tegle barem za 1 cm. Kad voda provri, kuvati samo 5 minuta. Pazljivo odliti deo vode i izvaditi tegle, ostaviti da se ohlade do kraja. Postupak ponoviti sa preostalim teglama voca.

Kad se tegle potpuno ohlade mogu se odloziti na policu ili u orman. Secer koji ostane na dnu tegli vremenom ce se potpuno otopiti. Treba ih cuvati na tamnom i hladnom mestu, zasticenom od svetla. Kompot pripremljen na ovaj nacin se vrlo lepo odrzi godinu dana i duze.
Na isti nacin moze se spremati kompot od nekog drugog sezonskog voca (tresnje, breskve, kajsije, kruske, dunje, belo grozdje itd.). Kod Vere na blogu Astal-kuhinja moje ravnice mozete pronaci fine recepte kako se sprema slatko i sok od visanja.:))


I u najavi, liker od visanja ( 500 g celih visanja, 500 g secera, 3 dl rakije od loze + stapic cimeta, vanile, itd.), sve staviti u teglu ili flasu, dobro zatvoriti i ostaviti da stoji 40 dana na suncu... i sada treba samo cekati!:))


26 коментара:

  1. Po ovom istom receptu i ja pravim razne kompote i ne menjam ga godinama, super je!

    ОдговориИзбриши
  2. I ja radim kompote po sličnom receptu, ali višnje baš ne volim.

    A fotke - divim ti se!

    http://artonmyway95.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  3. Za mene je ovakva priprema nova i sviđa mi se. Super su fotografije.Dobro si me podsetila za spremanje višnjevače.

    ОдговориИзбриши
  4. Prošle godine si ovaj recept objavila s trešnjama a ja sam odmah po njemu napravila kompot od višanja. I potvrđujem da je fantastičan, bez mane. Imam još jednu teglu, što znači da traje i traje:)

    ОдговориИзбриши
  5. Ne volim višnje inače, kiselo općenito ne, ali u kompotu su najbolje :) Tako ih mogu jesti stalno. Kompot jako lijepo izgleda, super su mi te višnje u kolačima!

    ОдговориИзбриши
  6. Divan kompotic! Nemam naviku da ga pravim i bas slabo jedemo kompote. Ali ko zna, mozda ove godine napunim neku teglu mojim omiljenim vockicama.
    Danas sam na Kalenicu merkala marele (i jos kojesta), ali kako sam vec bila propisno natovarena, a trebalo je uci u gradski prevoz, odustala sam od kupovine.
    Inace ovaj nacin pripreme je u stvari pasterizacija. Moja mama ovako pravi krastavcice i svu ostalu zimnicu. Nalije cime treba, tegle u vodu pa da tecnost u tegli kuva neko vreme.

    ОдговориИзбриши
  7. Moja baka ovako pravi kompot od kajsija. Divne slike, draga.

    ОдговориИзбриши
  8. Bas ti hvala na ovom receptu! Cesto koristim kompot od visanja,ali ove godine cu ga napraviti sama.Samo ko ce ocistiti tolike visnje...:)

    ОдговориИзбриши
  9. @ Zoko, slazem se potpuno, ne menjamo receptic.:)
    @ Aria, mozes napraviti kompot od bilo kog voca, ove visnje nisu kisele a opet fino osvezavaju, ja bas ne koristim puno kompote ali tata ih jako voli, pa onda napravimo par teglica od svakog voca.:)
    @ Senka, eto mozda ces isprobati jednom... a visnjevacu sam sada prvi put pravila, svake godine planiram, pa na kraju visnje zavrse u kompotu ili slatku, ali ovog puta sam ih preduhitrila.:)
    @ Snjezo, hvala ti, brzo poruckajte tu teglu, pa da mozete da napravite novu turu.:)
    @ Anja, i meni je kompot od visanja najdrazi, dok ostale gotovo da ne probam... bas sam se iznenadila kako su ove godine vocke stigle tako rano.:)
    @ Taci, obavezno probaj i onda sakrij jednu teglu na stranu (za fotkanje;). Ranijih godina smo vise pravili, a sada samo po par teglica, da nam ne stoje i da se potrose brzo. A ovako smo se podelili, tata (chef;) je zaduzen za ostavljanje slane zimnice (krastavcici, karfiol i sl.), a teglice sa vocem su u mom domenu.:D
    @ Tanja, hvalaaa.. veliki pozdrav za baku!:)
    @ Irena, bice mi drago da isprobas, nema ovde tako puno posla, visnje se ne moraju cistiti, samo ih ubaci zajedno sa kosticama u teglu.:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Postovanje,
      li mi reci molila bih Vas da li tako Tople tegle izvadjene iz serpe u kojoj su se kuvale,ostavite cisto napolju da se hlade ili ih utrpate dekom,cebetom ili tako necim da bi se postepeno hladilo...
      Ili je moguce samo tako ih izvaditi iz vruce vode u kojoj su se kuvale na obicnu sobnu temperaturu I to je to...
      Hvala unapred na odgovoru

      Избриши
    2. Postovanje, tegle pazljivo izvaditi iz vruce vode (moze se prosuti deo vode iz serpe da bi se tegle lakse izvadile) i ostaviti ih da se ohlade na sobnoj temperaturi, nije ih potrebno dodatno ususkavati.:) Sve najbolje i veliki pozdrav!:)

      Избриши
  10. Mogla bih mog Filipa da počastim kojom teglom:-)))

    Probaj da u višnjevaču staviš šipku cimeta, cardamon, parče šipke vanile, biber. Mnogo je lepo!

    ОдговориИзбриши
  11. Ne volim višnje, ali zato volim trešnje. I uvijek mi je drago naći neki novi recept koji mogu iskoristiti. Ako sam dobro shvatila, koštice nisu izvađene. Da li to baš mora biti tako ili se mogu izvaditi?

    ОдговориИзбриши
  12. predivan receptić. višnje volim više od trešanaj, ali još ove godine nisam probala. imamo jedno malo drvce, čekam da dozriju pa ću pokušati pobrati nešto :)

    ОдговориИзбриши
  13. Sigurno cu probati ovaj recept. U potrazi sam za dobrim receptom za kompot. Mogu li se na ovaj nacin spremati i breskve i kajsije? Hoce li se raspasti?

    ОдговориИзбриши
  14. @ Vesna, hvala ti puno, odlicna ideja, ubacicu onda stapic cimeta i vanile, za biber bas nisam sigurna.:)
    @ Tamara, kostice se ne vade, samo se skinu peteljke... mislim da bi mozda pustile previse soka ako ih izvadimo, ali mozes zato napraviti odlicno slatko od ociscenih visanja.;)
    @ Tamara, vaaazi... drzim palceve da drvce lepo poraste i onda cete vec puno toga lepog spremati.:)
    @ Miki, vrlo je lep kompot od bresaka i kajsija, treba ih samo oljustiti i iseci na cetvrtine, izvade se kostice i onda se pravi sve na isti nacin, pogledaj ovde http://www.coolinarika.com/recept/705192/ .:)

    ОдговориИзбриши
  15. Ovaj kompot zaista odlicno izgleda, mada ne pamtim kada sam poslednji put jela visnje, jer ovde ih nema u prodaji.

    ОдговориИзбриши
  16. Krasan je kompot,ja ih iskreno najviše volim iz kompota,više nego svježe:)

    ОдговориИзбриши
  17. Super izgleda.I meni su najbolje višnje iz kompota, u sirovom obliku su mi malo prekisele.

    ОдговориИзбриши
  18. super recept a lagan za spremit.I ja sam te srece pa u basti imam visnjicu pa cu da je ljepo iskoristim

    ОдговориИзбриши
  19. Divan kompot, od višanja mi je najdraži! U kompotu su mi višnje mnogo draže nego svježe :)

    ОдговориИзбриши
  20. Sa malo karanfilića (klinčića) je savršen kompot sa višnjama.

    ОдговориИзбриши
  21. Negdje sam čuo recept-red višanja,red šećera i tako do vrha tegle,zatvoriti i ostaviti na suncu 2 sedmice da se šećer istopi,zatim skloniti na tamno i konzumirati,ali taj recept nigdje ne mogu i zvanično naći pa me interesuje da li je ovaj u redu,pozz

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Postovanje, moram priznati da mi takav receptic nije poznat, verujem da bi svakako trebalo dodati alkohola (ako se pravi liker) da bi se voce moglo odrzati. Na slican nacin se pravi "bola" (voce u alkoholu) gde se naizmenicno dodaju redovi voca (kako koje pristize), secera i alkohola, pa bude vrlo lepo i aromaticno posluzenje u hladnijim danima... sve najbolje!:))

      http://ringlica-recepti.blogspot.com/2015/06/bola.html :)

      Избриши