понедељак, 28. март 2011.

U gostima kod Vere


U toku je novi krug igrice FBI rukavice ciji je kreator nasa Maja sa bloga Cooks and Bakes. Sa pravilima ste verujem vec svi vrlo dobro upoznati, svaka dva meseca jedan od food blogova se nadje pod budnim okom nasih blogerki i za to vreme istrazujemo i kuvamo po receptima sa tog bloga.

Ovog puta smo se uputili u kuhinju kod nase Vere koja pise dva odlicna bloga, prvi je Astal-kuhinja moje ravnice , baziran prvenstveno na receptima vojvodjanske kuhinje, a na drugom blogu Delicious for kids mozete uzivati u slatkim djakonijama... sigurno necete ostati gladni za bilo koji od ova dva bloga da se opredelite:))

Posto mi je vojvodjanska kuhinja veoma bliska i najvecim delom je zastupljena i u nasoj kuci, ovog puta sam se odlucila da isprobam par novih recepata koje do sada nisam pravila... pa, da krenemo (linkovi ka originalnim receptima se nalaze u naslovima samih jela):


Krmenadle u sosu


Ovo je jedno vrlo ukusno i pikatno jelo, krmenadle su proprzene i posluzene u umaku u kome su se pripremale, uz dodatak zacinske slatke i ljute paprike i kisele pavlake. Posto je jelo veoma zasitno, kao prilog sam posluzila palentu tako da je ovaj fini umak mogao lepo da se pomesa i tako  ublazi ljutina paprike.
 Posto je tata jedan pravi Lala, rodom iz tih krajeva, nije imao nikakvih zamerki za ovaj meni... naprotiv, sve mu se jako dopalo.:))


Grasak sa kobasicom i griz knedlama 



Jos jedno odlicno jelo koje se vrlo brzo priprema i ukusno je, grasak u kombinaciji sa kobasicom i knedlicama od griza. Ovo je nesto izmedju variva od graska i parprikasa, ustvari spojilo je najbolje od oba jela... pravicemo ga sigurno jos koji put.:))

Nanini kajmak "savijci"


Uh, ovo je nesto tako dobro da morate svakako isprobati... testo je divno mekano zbog kajmaka u filu koji se samo topi. Recept je posebno simpatican jer nisu date precizne mere, vec je napisan upravo onako kako su to nekada radile nase bake i nane, znaci potreban je pregrst brasna, nesto soli, toplog mleka i malko kajmaka za fil.:))

Medjutim, kako volim da to sve bude precizno izmereno a i da ne bih zaboravila kako sam radila za drugi put, evo sastojaka koje sam koristila:


Sastojci: 650 g mekog brasna, pola paketica svezeg kvasca (25 g), 1 kasicica soli, oko 2,5 dl mleka, 1 kafena soljica ulja (0,75 dl) i 1 jaje


Fil: 200 g kajmaka, 200 g sitnog sira, 1 jaje za premazivanje, malo susama


Priprema:

Zamesiti mekano testo od navedenih sastojaka i unapred pripremljenog kvasca. Ostaviti da odmorai 20-tak minuta i podeliti na 8 loptica (jufkica).


Svaku lopticu rastanjiti u oblik pravougaonika, premazati tanko slojem kajmaka a zatim odgore rasporediti sir. Sve zaviti u rolatic i oblikovati "puzice".


Ostaviti da testo odmora jos 10-tak minuta dok se rerna zagreje, premazati umucenim jajetom i posuti sa malo susama. Peci u prethodno zagrejanoj rerni na 200 C oko 30 minuta.



Sve je bilo jako ukusno a ovog puta su se pre svega slane delicije nasle na nasem stolu. Medjutim, Vera je prava majstorica i za fine kolace i na blogu postoji veoma lep izbor slatkisa, ali njih cu isprobati nekom narednom prilikom, tu se tek ne mogu odluciti od cega prvo da krenem.;)))

19 коментара:

  1. Sjajna jela od drage nam Vere bu tvom fantasticnom izvodjenju!

    ОдговориИзбриши
  2. Odlično Lana, super što si nam donela mere z kajmak savitke jer se mogu praviti ako si ih probao i ako barataš oko testa, a ima ljudi koji bi ovo super pecivo propustili jer jednostavno nemaju iskustva sa merama i testom. Znam da su fenomenalni. Kako nešto sa kajmakom može da ne valja!

    ОдговориИзбриши
  3. Divno je sve Lana, tvoje fotografije uvijek oduševljavaju, a sudeći po ovome što je na njima zbilja se dobro jelo kod vas zadnjih dana. :)

    ОдговориИзбриши
  4. Sve je predivno draga Lanice,bas mi je drago da ti se sve dopalo.Grasak je odličan i ja ga mojima često pravim pogotovo zimi!Hvala jos jednom na lepim rečima!

    ОдговориИзбриши
  5. Odličan izbor i savršena prezentacija!

    ОдговориИзбриши
  6. Dragi moji, ako se budete resili da isprobate nesto od Verinih receptica, verujte da necete pogresiti, a sigurno necete ni ostati gladni, hihih... hvala vam na poseti!;)))

    ОдговориИзбриши
  7. Baš sam se nasmijala imamo čak i isti izbor ali nema veze ,ove kotlete su me odmah privukle a i kobasica s noklićima isto.Bar smo fino uživale zar ne...

    ОдговориИзбриши
  8. Ma, mi smo se to telepatski dogovorile!;))) sve je bilo finooo...a cini mi se da je grasak sa noklicama bio bas popularan u ovom krugu.:D

    ОдговориИзбриши
  9. Lep izbor.Kod tebe izgleda sve savrseno!!

    ОдговориИзбриши
  10. super izgleda,pentru culinare,los paltos salados y dulces son un lujo,me encanta mirarlos,cariños.

    ОдговориИзбриши
  11. Prelepo pripremljeno i odlican odabir. Od tebe uvek najbolje:) Veliki pozdrav i kiss

    ОдговориИзбриши
  12. Lana, kod tebe mi uvijek pofale rijeci hvale:)) Savrseno je sve od reda!

    ОдговориИзбриши
  13. Super recepte si izabrala, a pripremila ih i prezentirala zbilja savršeno ! Dobro kažeš, za bilo koji od Verinih blogova se odlučimo nećemo ostati gladni :)

    ОдговориИзбриши